Telefon: 021 35 00 114 Email: office@planetswimandgym.ro
News See our News
26MarNo Comments
Albusuri crude dupa antrenament?
planet March 26, 2014 No Comments

Albusuri crude dupa antrenament?

Ouale sunt extrem de nutritive, avand o cantitate impresionanta de seleniu, iod, fosfor, cholina, luteina, vitaminele A, B2, B5, B12, E, D si K. De asemenea, un ou are aproximativ 5.5 grame de proteina, plus triptofan si grasimi esentiale.

albus crudStiu persoane care aleg sa consume ou crud (toti am vazut filmul Rocky), ideea care sta la baza acestei decizii fiind aceea ca anumiti nutrienti se pierd prin gatire (desi procesul de gatire face anumiti nutrienti mult mai disponibili pentru a fi absorbiti). Cu toate ca anumite vitamine (ca de exemplu C, B6, B9) sunt mult mai sensibile si isi pierd din putere prin gatire (cu cat se gateste mai mult, cu atat se pierd mai mult), alti nutrienti sunt potentati prin gatire.

Conform acestui studiu, proteina din ou este este biodisponibila atunci cand este incalzita. Studiul arata ca proteina din ou este digerabila in proportie de 94% (versus 55-64% varianta cruda) atunci cand este incalzita, probabil datorita alterarii structurii proteinei lucru care permite enzimelor digestive sa actioneze.

Dincolo de posibilitatea de a nu asimila proteina, un alt risc ar fi acela al infectarii cu Salmonella. Spalarea oualor reduce acest risc, insa nu il elimina complet.

Bineinteles, nu toate ouale sunt la fel. Depinde foarte mult de unde sunt cumparate, daca sunt “de curte”, organice, cu ce au fost hranite acele gaini etc. Cele mai nutritive oua par a fi cele crescute liber, hranite mai mult cu iarba si mai putin cu cereale.

In concluzie, ti-as recomanda sa alegi varianta gatita a oualor. Nu doar ca sunt mai gustoase, insa vei absorbi si toti nutrientii, lucru care cred ca te intereseaza :) Daca alegi sa prajesti oul, fa-o in foarte mult ulei (cocos nearomat), astfel incat sa nu capete acea crusta maronie si apoi “scurgi” cantitatea de ulei in exces. De asemenea, alege sa ai galbenusul cat mai lichid, astfel incat colesterolul pe care il contine in mod natural galbenusul sa nu apuce sa oxideze.

Daca vrei sa suplimentezi cantitatea de proteina, poti apela cu incredere la un concentrat proteic din zer. Alege unul fara indulcitori artificiali si savureaza-l dupa un antrenament greu.

Tagged with: ,
You may also like: